دلایل عدم تخلیه فرنگی و راهکارهای رفع آن

زمان ثبت : 1400-11-10 دانلود فایل

 

1- سطح آب مخزن پائین است.فلوتر را تا زیر درب بالا بکشید.

2- کلیدبدنه مکانیزم به خوبی عمل نمیکند و پایین نمی رود .(ایراد فنی قطعه)چند بار به کلیدها ضربه بزنید اگر ازاد نشد بدنه باید تعویض شود.

3- فلوتر  به درستی آب گیری نکرده و زودتر از سطح لول آب قطع میکند .فلوتر را سرویس یا تعویض نمایید.

4- میله های شاسی کوتاه بوده و فشار لازم برای تخلیه کامل آب راایجاد نمیکند ارتفاع میلها را افزایش دهید.

5-میله های شاسی اشتباه بسته شده و مطابق با رنگ کلید روی بدنه مکانیزم نمیباشد .مهره شاسی را باز کنید وجهت شاسی را متناسب با کلید های بدنه نمایید.

6-شیئی داخل کاسه فرنگی افتاده و داخل شتر گلویی گیر کرده است مثل صابون شامپو،اسباب بازی وغیره.از داخل کاسه شیلنگ باریک وارد نموده و در صورتی که باز نشد فرنگی را از محل جدا نموده وپس از خارج کردن شیئ  مجدداببندید .

7- در زمان تخلیه اب  هر دو کلید را با هم فشار ندهید و توجه به علامت آب کم و زیاد داشته باشید.

8-  پس از نشستن واستفاده  به جهت عدم انتشار بو در فضای سرویس برخی اقدام به فشار دادن کلید تخلیه آن هم به طور ناقص نموده و آن را  کمی فشار داده تا محتویات داخل کاسه حرکت کند ،پس از بلند شدن و نبود فضولات از زدن مجدد کلید خودداری می نمایند  .توصیه می شود  یا این کار را انجام ندهندیا حتما دو بار کلید اب زیاد را بزنند.

 

9- در زمان استفاده مکرراجسم خارجی از قبیل دستمال کاغذی ،نوار بهداشتی و یا نخ دندان داخل کاسه انداخته شده است .

10- فرنگی بدون بوگیر ژله ای نصب شده است وقدرت مکش کمتری پیدا نموده است  .فرنگی می بایست از محل جدا و با بوگیر نصب شود .

 11- فرنگی در محل متناسب با مرکز لوله نصب نشده است .فرنگی از محل جدا و مجددا و طبق اندازه صحیح نصب شود.

12- آکس فرنگی مناسب محل نصب و لوله فاضلاب نمی باشد .

 13- بوگیر تغییرآکس استفاده شده است وخروجی فرنگی بیش از حد جلو رفته ودر مرکز بوگیر قرار نمی گیرد .فرنگی مناسب این مکان نبوده وباید تعویض شود.

14 – فرنگی با شیب زیاد به سمت جلو نصب شده است و تخلیه اب با فشار و عمل معکوس بایستی انجام شود .جلوی کاسه فرنگی با تکه کاشی یا چوب طراز شود  .

15- فرنگی در محلی نصب شده است که قبلا توالت زمینی نصب بوده و سیفون دار است .یا بایدسیفون خارج شودیا هوا دهی به خروجی فرنگی صورت پذیرد (از طریق ایجاد کف شور و یا تمهیداتی در نصب اتصال هوا به لوله امکان پذیر است  ).

16 قطر لوله فاضلاب نامناسب و کمتر از 9 میباشد .یا لوله شیب مناسب برای تخلیه فضولات به داخل چاه را نداردلوله باید اصلاح گردد.

17 تکه ای از پانچ و یا پیلیسه مواد در زمان تولیدداخل کانال افتاده و در زمان پخت به بدنه داخلی سیفون چسبیده است .فرنگی کنترل و در حالت برعکس قرار گرفته و با پیچ گوشتی تکه چسبیده جدا شود.

18 –قطر پانچ خروجی توسط مشتری یا نصاب دستکاری شده و مطابق با استاندارد و طراحی مدل نمی باشد .این فرنگی ضایعات محسوب می شود.

19 پانچ شوت فرنگی جرم گرفته و قطر آن کاهش پیدا کرده است .ابتدا جرم موجود از محل جدا و توصیه می شود هفته ای یک بار کاسه را با پودر تمیز کننده سطوح شستشو دهید.

20– اگر پس از هر بار استفاده آب کاسه توالت تا کف تخلیه می گردد.اشکال محسوب شده وآب کاسه به خروجی راه پیدا نموده نیاز به مراجعه تکنسین برای رفع عیب می باشد  .

 

دلایل عدم تخلیه فرنگی و راهکارهای رفع آن

ویدئو مرتبط

ویدئو برای این مطلب ثبت نشده